Judge Massei Sentencing Report     The Meredith Kercher Fund     The Murder Of Meredith Kercher Wiki     True Justice For Meredith Kercher     Judge Nencini Sentencing Report 

Last visit was: Wed Sep 20, 2017 7:41 am
It is currently Wed Sep 20, 2017 7:41 am
All times are UTC

IMPROMPTU STATEMENTS IN COURT BY AK & RS

Moderators: Nell, Ergon, Michael, Moderators

Page 1 of 1 [ 17 posts ]
Author Message

Offline ragazza americana

PostPosted: Tue Mar 31, 2009 4:24 pm   Post subject: IMPROMPTU STATEMENTS IN COURT BY AK & RS   

AK and RS IMPROMPTU STATEMENTS AT TRIAL

DAY 1 Fri January 16 – Trial begins, no comments

DAY 2 Sat January 17 – No comments

(2 weeks off)

DAY 3 Fri February 6 – No comments

DAY 4 Sat February 7 – FIRST RS STATEMENT (Re: general denial x2)
In court yesterday, Sollecito made two impromptu statements in which he denied being involved:
"I have nothing to do with this case. I'm not a violent person. People who know me know that I find it hard to hurt a fly," he said.
"It's difficult to define the situation I'm in but it seems completely unreal. I'm the victim of a miscarriage of justice."

"Presidente e signori della Corte - afferma il giovane ragazzo pugliese - mi chiamo Raffaele Sollecito. Mi viene difficile definire la situazione in cui mi trovo, mi sembra tutto irreale anche perché sono totalmente estraneo a questa vicenda. Io con questa situazione non c’entro, non sono una persona violenta e non mi è mai neanche venuto in mente di fare del male a qualcuno. Chi mi conosce sa che non farei male neanche a una mosca". Raffaele poi afferma di non aver neanche una conoscenza piena della vittima: "Il rapporto con Amanda era agli inizi, non c’era una conoscenza tale da far pensare chissà cosa con il mondo della casa dove viveva Amanda. E ribadisco di non conoscere Rudy Guede". Sollecito chiude la sua dichiarazione spontanea appellandosi ai giudici "sulle illazioni che sono state dette contro di lui".

Alternative version "Sono estraneo a tutto questo. Non c'entro niente. Non sono un violento e non sono capace di fare del male nemmeno a una mosca" ripete il giovane pugliese prendendo la parola per una dichiarazione spontanea nella quale chiede "umilmente di esaminare tutto con estrema attenzione per accertare la verità".

DAY 5 Fri February 13 - FIRST AK STATEMENT (Re: rabbit vibrator and general denial)
“I just want to explain something about that beauty case,” Miss Knox told the court in fluent Italian.
“It was a joke, a gift from a friend before I got to Italy. It was pink and shaped like a little rabbit (the Rampant Rabbit is a brand of vibrator). I’m innocent and I have faith that everything will be resolved.”

Amanda per la prima volta ha preso la parola per una breve dichiarazione spontanea: "Sono innocente e ho fiducia che tutto si sistemerà". La studentessa di Seattle, parlando in italiano, seppure con qualche incertezza, ha voluto fare alcune precisazioni riguardo la deposizione di un'amica e coinquilina della villetta di via della Pergola che questa mattina ha raccontato di un beautycase della stessa Knox con all'interno dei profilattici e un vibratore. "Quel beautycase - ha spiegato Amanda - deve essere ancora in casa mia. Il vibratore è stato uno scherzo fatto da una mia amica prima del mio arrivo in Italia, è un 'coniglio' di piccole dimensioni".

DAY 6 Sat February 14 – AK Statement (Re: cleaning in shared apartment)
Knox addressed the court with an impromptu statement that seems like it will become a regular occurrence in the trial. Knox chose to focus her statement on claims that she and Kercher did not clean as much as their Italian roommates.

"I'm sincerely sorry to hear this from my ex-roommates after all this time," she said, her voice quivering slightly in well-spoken Italian. "Especially the part about the cleaning, which was exaggerated -- there was never a single case of conflict. Never. We always had good personal relationships."
*Need Italian for this

(one week off)

DAY 7 Fri February 27
No comments?

DAY 8 Sat February 28
AK (Re: Police treatment) and RS Comments (Re: Police treatment, shoes, hashish)
Knox and Sollecito both made impromptu declarations during today’s trial session.
Knox made a very brief statement in Italian, claiming “They did offer me drinks and food, but they started treating me as a person only after I made those declarations”. She did not elaborate any further.

"Sono stata trattata come una persona solo dopo avere fatto le dichiarazioni. E basta" ha detto Amanda Knox durante una breve dichiarazione spontanea alla ripresa del processo dopo la pausa per il pranzo. La giovane americana - che ha sempre sostenuto di essere stata messa sotto pressione dagli agenti - ha fatto riferimento a quando in questura, prima del fermo suo e di Raffaele Sollecito le venne offerto da bere e da mangiare. "Prima di questo - ha affermato in un italiano piuttosto incerto - è stato come io ho detto".

Sollecito’s declaration took more time. He claimed that during his interrogation on the evening of November 5, he asked to make a phone call to his father but was denied it. He then asked for permission to call a lawyer, but he was not allowed to do so. He did not report any mistreatment or any physical or psychological abuse from the police.

Anche Raffaele Sollecito ha voluto rilasciare una dichiarazione spontanea affermando che la notte tra il 5 e il 6 novembre del 2007, quando venne fermato per l'omicidio di Meredith Kercher, voleva chiamare il padre dopo essere stato portato in questura per essere interrogato, ma questo gli venne impedito. Il giovane ha anche sostenuto di avere "chiesto di sospendere il verbale per avere un avvocato ma anche questo mi é stato negato". "Durante l'interrogatorio - ha proseguito - mi hanno chiesto di togliermi le scarpe e sono stato lasciato a piedi nudi, scalzo. Sono stato lasciato così fino alla mattina successiva". Sollecito ha affermato che non gli venne detto il motivo di quanto stava succedendo.

"Ho anche chiesto - ha affermato il giovane pugliese - di sospendere il verbale e di avere un avvocato ma anche questo mi é stato negato. Sono stato poi portato in carcere e anche qui non ho potuto parlare con nessuno fino a quando sono comparso davanti al Gip". Sollecito ha infine fatto "un chiarimento" su una confidenza ad Amanda, della quale hanno parlato oggi gli investigatori, sull'uso di stupefacenti oltre all'hashish. "Questa confidenza - ha spiegato - c'é stata. E' stato, se così lo posiamo chiamare, un esperimento che ho fatto quando avevo 17-18 anni. Non ho mai più toccato niente di simile. Ho fatto uso di cannabis, questo si legge dagli atti. Lascio a voi le conclusioni".

Alternative version: «Mi hanno lasciato a piedi nudi sino al girono dopo». Sollecito ha cominciato la sua dichiarazione spontanea dicendo di non volere fare accuse ma di avere sentito «cose non precise. Riferendosi sempre alla notte tra il 5 e il 6 novembre ha sostenuto di «avere fatto presente alla polizia di voler contattare mio padre sul cellulare o su altre utenze, ma mi hanno negato questo». «Durante l'interrogatorio mi hanno chiesto di togliermi le scarpe e sono stato lasciato a piedi nudi, scalzo. Sono stato lasciato così fino alla mattina successiva»

(one week off)

DAY 9 Fri March 13 – AK Comments (Re: Police treatment and questioning), RS Comments (Re: Shoes)
In a respectful but insistent tone, Knox said in clear Italian, “The witnesses are denying things about the interrogation. There were hours and hours that they don’t talk about, during which I confirmed my story and there was an aggressive insistence on the text message to Patrick,” she said.
Ms Knox, speaking in fluent Italian, said police had called her a "stupid
liar" during "hours and hours" of questioning during which she had stuck to
her story that she spent the night of the murder at the flat of Raffaele
Sollecito, her former boyfriend and co-accused. She said that Ms Donnino had suggested to her "that probably I didn't remember well because I was traumatised, so I should try to remember something else". There had been an "aggressive insistence" on the text
message she had received from Mr Lumumba, Ms Knox said. She insisted she had
been slapped on the head by police, adding "I'm sorry, but it's true".

Ha parlato di ''insistenza aggressivissima sul messaggio ricevuto da Patrick'', sostenendo inoltre di avere ricevuto ''scappellotti sulla testa'' Amanda Knox, che ha preso la parola per una dichiarazione spontanea al termine dell'udienza di oggi del processo a suo carico per l'omicidio di Meredith Kercher. Lo ha fatto riferendosi a un interrogatorio in questura, senza comunque specificare quale. Al termine il pubblico ministero ha chiesto e ottenuto dai giudici la trasmissione del verbale per verificare eventuali reati che dovessero emergere dalla versione della giovane americana. Un provvedimento sollecitato anche dalla difesa della stessa Knox. La Knox ha parlato in italiano, senza interprete. ''I testimoni stanno negando dei fatti'' ha sostenuto Amanda, spiegando che invece questi sono per lei importanti. Ha sostenuto di avere ''ripetuto per ore, ore e ore la stessa versione''. Poi riguardo al messaggio ricevuto da Lumumba ha affermato di essere stata ''chiamata stupida bugiarda''. Nella sua dichiarazione la Knox ha affermato che una delle interpreti presenti in questura, Anna Donnino, le disse che ''aveva subito un trauma'', invitandola a ''provare a ricordare qualcos'altro''. La Knox ha infine fatto riferimento agli ''scappellotti sulla testa'' ricevuti. ''Li ho ricevuti - ha concluso - e' vero... scusate''.

Alternate version "Sono stata chiamata stupida e bugiarda. Mi dicevano che non ricordavo bene, perché ero traumatizzata quindi mi dovevo sforzare per ricordare di piu. Ho ricevuto degli scappellotti sulla testa".

Sollecito rose in court to explain his apparent confusion at the police station. He said “I was unable to contact them (my father’s lawyer") and so there were long pauses while he waited. Also Sollecito explained why he was not wearing any shoes after his interrogation. He said they were removed for testing and he had no shoes on “until I went back to my own house.” He said. “I walked back barefoot in the street and ... nobody gave me a pair of shoes.”

"Sono rimasto senza scarpe da poco prima di chiudere il verbale fino a quando mi hanno portato a casa mia per il sopralluogo", ha detto Sollecito in una dichiarazione spontanea resa davanti alla Corte d'Assise di Perugia dove si sta celebrando il processo. "Quindi ho camminato scalzo sia in questura che per strada".
Nell'udienza di oggi a Perugia sono stati ascoltati gli inquirenti sulle prime ore dopo il ritrovamento del corpo. La polizia ha ribadito la correttezza del proprio comportamento.
Sollecito ha preso la parola dopo le dichiarazioni del sovrintendente della polizia di stato Daniele Moscatelli, secondo il quale gli inquirenti avevano fornito delle altre scarpe all'imputato subito dopo aver prelevato le sue per analizzare alcune tracce sulle suole, presumibilmente compatibili con quelle individuate in casa dalla scientifica.
"Vorrei puntualizzare sul fatto delle scarpe", ha detto Sollecito. "Ribadisco che sono rimasto scalzo e che ho chiesto di poter contattare mio padre e mi è stato negato".

DAY 10 Sat March 14 – no comments?

DAY 11 Fri March 20 – no comments?

DAY 12 Sat March 21– no comments?

DAY 13 Fri March 27 – no comments?

DAY 14 Sat March 28 – RS Comment (Re: Gioffredi testimony - denies knowing Rudy); AK no official comment but guffaws (Re Kokomani testimony)
Gioffredi's account prompted Sollecito to stand up in court, as defendants can do in Italy, and make a statement. Sollecito said he wanted to make it clear that Gioffredi could not have seen him with Guede "because I don't know Rudy Guede, I have never seen him in my life."

Sollecito also told the court that he had never seen Amanda Knox wear a red coat. "What he [the witness] said, is impossible," continued Sollecito. "I was somewhere else on that day, and this will be demonstrated later in the trial."

AK reaction to Hekuran Kokomani testimony about seeing Amanda and Raffaele together in a bar or café in August or later, most probably late September, with her uncle who was described as robust and 50-60 years old. [nb she has no such uncle and did not know RS yet],
***Knox threw her head back and laughed at this.***

NB: 5 sessions pass without comment from AK ever since ''scappellotti sulla testa'' comment and slander charge.

Forthcoming
Fri April 3
Sat April 4

(one week off)

Sat April 18

Fri April 23
Sat April 24

Last edited by ragazza americana on Thu Apr 02, 2009 11:30 am, edited 5 times in total.
Top Profile 

PostPosted: Tue Mar 31, 2009 4:28 pm   Post subject:    

Hi,
I'm following the trial closely and have been curious about the ''impromptu" statements in court made by AK and RS. I could not find a collection of them elsewhere so have created this summary of what I could find so far. It is obviously pasted from multiple sources but I've tried to find the one that had the fullest and most direct quotation, both in English and Italian. Let me know of anything I'm missing. I will attempt to keep this updated and revised as information comes out and the trial continues.
Top Profile 

Offline Brian S.

PostPosted: Wed Apr 01, 2009 2:50 am   Post subject:    

Thanks for your efforts ragazza americana.

Having all these things in one place has suddenly given me "maybe" some kind of understanding of their place in the trial.

I've never understood why the defendants could speak without cross-examination. Now I think I do.

I'm putting a post on this in the main thread.
Top Profile 

Offline FinnMacCool

PostPosted: Thu Apr 02, 2009 8:42 am   Post subject:    

That's a great piece of work, Ragazza - very helpful.

One minor point (it's minor because I don't think Kokoman's testimony is worth very much) is when you write about the meeting with Amanda's imaginary uncle: "most probably late September [nb when she was not there yet]".

Writing on October 15, Amanda says, "I've actually been living in Italy for about a month now and I've had classes for two weeks so far." So I think that Amanda Knox WAS in Perugia by late September, even though she has no such uncle and couldn't have met Raffaele at that point.

Another thing that might be worth adding is the date of Chris Mellas's arrival in Perugia, which I think may have had a bearing on the potentially disastrous "é vero... scusate" accusation. But maybe that's just me reading too much into things.
Top Profile 

PostPosted: Thu Apr 02, 2009 11:33 am   Post subject:    

Thanks, Finn, I've corrected the parenthetical remarks about Kokomani's testimony.

I think Mellas' arrival may have triggered her ''scappellotti sulla testa'' accusation, but regardless, what is more telling is that since that comment, she has not made a declaration in court in the following five sessions. No comment about the telephone testimony, no response to being sighted at Conad in the morning after, or in the piazza the night of.
Top Profile 

Offline daisysteiner

PostPosted: Wed Apr 15, 2009 11:38 am   Post subject:    

It is very interesting to see that Mellas goes home and Amanda shuts up. Best thing that's happened to Amanda in this trial so far (Mellas going home that is!) Will the judges give any weight to the fact she's been out of her chair for a few things yet kept silent on others?
Top Profile 

Offline Michael

Site Admin

Highscores: 113

PostPosted: Wed Apr 15, 2009 12:41 pm   Post subject: Mellas   

daisysteiner wrote:
It is very interesting to see that Mellas goes home and Amanda shuts up. Best thing that's happened to Amanda in this trial so far (Mellas going home that is!) Will the judges give any weight to the fact she's been out of her chair for a few things yet kept silent on others?

Hi Daisy. Actually, you know it's funny. Just very recently when Mellas invaded Frank's again (using his C Mellas handle), I posted asking him that since it was reported that he was to be out there in Perugia for six weeks, why he'd come back so early....had Curt Knox pulled him off and sent him home? Well, you know Frank deletes next to NOTHING on his blog unless it contains a link to PMF or TJMK? Well, Frank deleted that post of mine to Mellas...in fact, I think it was lucky if that post lasted on his board for as much as 10 minutes, it was pulled that fast!!! ;)

THE MURDER OF MEREDITH KERCHER WIKI
PMF ON TWITTER
PMF FORUM RULES
Top Profile E-mail 

PostPosted: Fri Dec 04, 2009 4:42 pm   Post subject: Re: Impromptu Statements in Court by AK & RS   

FINAL STATEMENT SOLLECITO / December 2009

SOLLECITO:
"Non ho ucciso Meredith e non ero in quella casa. Ogni giorno che passa spero che il vero colpevole confessi. Vi chiedo di restituirmi la mia vita": lo ha detto Raffaele Sollecito prendendo stamani la parola per una breve dichiarazione spontanea davanti alla corte d'assise di Perugia.
Il giovane ha sottolineato di "avere ancora fiducia nella giustizia". "State per decidere della mia vita - ha detto ancora Sollecito rivolto ai giudici - e qualsiasi parola dirò sarà meno di quello che sento. Non sto vivendo un incubo, ma sopravvivo a una situazione drammatica. Sono coinvolto in una vicenda assurda di cui non so nulla. Ho ascoltato il pm - ha detto ancora lo studente - e non ho ancora capito quale sia il mio ruolo. Sento dire che Amanda ha ucciso Meredith per questioni legate all'igiene e agli uomini. Un quadro che stento anche solo ad immaginare. Vorrei capire perché io ho partecipato all'omicidio. Non trovo i motivi".

Sollecito ha quindi affermato di essere stato dipinto come un "cane al guinzaglio". "Mignini - ha proseguito - ha detto che ero Amanda-dipendente, ma l'avevo conosciuta solo pochi giorni prima del delitto. Ero molto affezionato a lei, ma si trattava di un legame tutto da verificare. Non esiste alcuna dipendenza - ha sottolineato ancora Sollecito - e se Amanda mi avesse chiesto qualcosa che non condividevo avrei detto no come mi era già successo con altri miei amici. Figuriamoci se mi avesse chiesto qualcosa di terribile come uccidere una ragazza". E ha ribadito: "Non sono mai stato un violento - ha ribadito ancora Sollecito - non lo sono e non lo sarò mai".

"I did not kill Meredith and I was not in that house . Every day that goes by I hope that the real culprit will confess. I ask you to give me back my life." RF said this this morning, taking the stand for a brief spontaneous statement before the Court of the Assizes in Perugia.

The young man stressed that he "still had faith in justice". Turning the the judges he said further, "You are about to decide on my life and whatever word I say will be less than I feel. I am not living under an incubus, but I am surviving under very dramatic circumstances. I am involved in an absurd affair about which I know nothing. I have listened to the PM - the student said further - and I still have not understood what my rôle is. I hear it being said that Amanda killed Meredith for reasons connected to hygiene and men. A situation which I have difficulty even imagining. I want to know why I participated in the murder. I can't find the motives.

Sollecito then affirmed that he had been depicted as a "dog on a leash". "Mignini - he continued - has said that I am Amanda-dependent, but I had only known her for a few days before the crime. I was very fond of her, but it was a relationship which still had a long way to go. No dependence exists at all -Sollecito stressed again - and if Amanda had asked me to do something I did not agree with, I would have said no to her as I had already done with my other friends. Just imagine if she had asked me to do something terrible like killing a girl." And Sollecito claimed again, "I have never been a violent person - Sollecito repeated again - I'm not and I never will be."
Top Profile 

PostPosted: Fri Dec 04, 2009 5:04 pm   Post subject: Re: Impromptu Statements in Court by AK & RS   

FINAL STATEMENT KNOX, DECEMBER 2009

Amanda Knox, the American student accused of murdering Meredith Kercher, her British flatmate, told the final hearing in her trial yesterday that she was afraid of having “the mask of the assassin forced on to me”.

In a halting, trembling voice and speaking fluent Italian, Ms Knox, 22, who is accused of the murder with her Italian boyfriend Raffaele Sollecito, told the court that she was “afraid of losing myself, afraid of being convicted for something I am not and something I did not do.

“I am vulnerable in front of you and decisions are being made about me. People have been asking me, how do you stay so calm? I am not calm.

“I could face years in prison and could be pulling out my hair, taking apart my cell, but I just take a breath and try to be positive at important moments like this. I am disappointed, sad and frustrated. But I am sure of myself. I don’t put myself down.”

The American thanked not only her lawyers and family but also the prosecutors who have demanded a life sentence. “They are trying to do their work even if they do not understand,” she said. “As regards the decision to keep me in prison these two years, I can confess that I feel confused, sad and frustrated.”
Top Profile 

PostPosted: Fri Dec 04, 2009 5:07 pm   Post subject: Re: Impromptu Statements in Court by AK & RS   

Knox, Spontaneous statement during closing prosecution's closing arguments:

"Meredith era mia amica e non la odiavo - ha sottolineato l'americana in una breve dichiarazione spontanea - E' assurda l'idea che volessi vendicarmi di una persona che era stata gentile con me". La giovane di Seattle ha parlato in italiano ed è apparsa commossa. "Non ho avuto - ha detto ancora Amanda - alcun rapporto con Rudi. Quello che ho sentito negli ultimi due giorni è pura fantasia, non è la realtà".
Top Profile 

PostPosted: Fri Dec 04, 2009 5:10 pm   Post subject: Re: Impromptu Statements in Court by AK & RS   

ragazza americana wrote:
FINAL STATEMENT KNOX, DECEMBER 2009

Amanda Knox, the American student accused of murdering Meredith Kercher, her British flatmate, told the final hearing in her trial yesterday that she was afraid of having “the mask of the assassin forced on to me”.

In a halting, trembling voice and speaking fluent Italian, Ms Knox, 22, who is accused of the murder with her Italian boyfriend Raffaele Sollecito, told the court that she was “afraid of losing myself, afraid of being convicted for something I am not and something I did not do.

“I am vulnerable in front of you and decisions are being made about me. People have been asking me, how do you stay so calm? I am not calm.

“I could face years in prison and could be pulling out my hair, taking apart my cell, but I just take a breath and try to be positive at important moments like this. I am disappointed, sad and frustrated. But I am sure of myself. I don’t put myself down.”

The American thanked not only her lawyers and family but also the prosecutors who have demanded a life sentence. “They are trying to do their work even if they do not understand,” she said. “As regards the decision to keep me in prison these two years, I can confess that I feel confused, sad and frustrated.”

IN ITALIAN:

«Ho paura di avere una maschera da assassina forzata sulla mia pelle»: ha detto Amanda Knox prendendo la parola in una dichiarazione spontanea davanti alla corte d’assise di Perugia. La giovane americana è intervenuta al termine delle repliche dei suoi difensori.

La Knox è apparsa visibilmente commossa. Ha parlato, come al solito, in italiano. Nella sua dichiarazione spontanea ha ringraziato «famiglia e amici che mi salvano la vita tutti i giorni». «Ringrazio l’accusa – ha aggiunto – che sta facendo il suo lavoro anche se non capisce. Sta cercando di portare giustizia a una persona tolta dal mondo».

«Mi è venuta in mente – ha detto la Knox – una domanda che ho scritto su foglio bianco: come riesci a stare così tranquilla? Ma io non sono calma. Ho già scritto che ho paura di perdere me stessa e di essere definita come non sono».

La giovane di Seattle ha spiegato che dopo due anni di carcere si sente «delusa, triste e frustrata». «Tanti mi dicono – ha proseguito – che se fossero in questa situazione si strapperebbero i capelli e farebbero a pezzi la cella. Io non lo faccio, non mi butto giù, respiro e cerco di trovare il positivo. Ora si fa la decisione. Davanti a voi mi sento vulnerabile».
Top Profile 

Offline jfk1191

PostPosted: Fri Dec 04, 2009 5:18 pm   Post subject: Re: Impromptu Statements in Court by AK & RS   

interesting link..discusses Italy procedures in this case

http://www.king5.com/video/featured-vid ... 16002.html
Top Profile E-mail 

PostPosted: Fri Dec 04, 2009 5:34 pm   Post subject: Re: Impromptu Statements in Court by AK & RS   

ragazza americana wrote:
FINAL STATEMENT SOLLECITO / December 2009

SOLLECITO:
"Non ho ucciso Meredith e non ero in quella casa. Ogni giorno che passa spero che il vero colpevole confessi. Vi chiedo di restituirmi la mia vita": lo ha detto Raffaele Sollecito prendendo stamani la parola per una breve dichiarazione spontanea davanti alla corte d'assise di Perugia.
Il giovane ha sottolineato di "avere ancora fiducia nella giustizia". "State per decidere della mia vita - ha detto ancora Sollecito rivolto ai giudici - e qualsiasi parola dirò sarà meno di quello che sento. Non sto vivendo un incubo, ma sopravvivo a una situazione drammatica. Sono coinvolto in una vicenda assurda di cui non so nulla. Ho ascoltato il pm - ha detto ancora lo studente - e non ho ancora capito quale sia il mio ruolo. Sento dire che Amanda ha ucciso Meredith per questioni legate all'igiene e agli uomini. Un quadro che stento anche solo ad immaginare. Vorrei capire perché io ho partecipato all'omicidio. Non trovo i motivi".

Sollecito ha quindi affermato di essere stato dipinto come un "cane al guinzaglio". "Mignini - ha proseguito - ha detto che ero Amanda-dipendente, ma l'avevo conosciuta solo pochi giorni prima del delitto. Ero molto affezionato a lei, ma si trattava di un legame tutto da verificare. Non esiste alcuna dipendenza - ha sottolineato ancora Sollecito - e se Amanda mi avesse chiesto qualcosa che non condividevo avrei detto no come mi era già successo con altri miei amici. Figuriamoci se mi avesse chiesto qualcosa di terribile come uccidere una ragazza". E ha ribadito: "Non sono mai stato un violento - ha ribadito ancora Sollecito - non lo sono e non lo sarò mai".

"I did not kill Meredith and I was not in that house . Every day that goes by I hope that the real culprit will confess. I ask you to give me back my life." RF said this this morning, taking the stand for a brief spontaneous statement before the Court of the Assizes in Perugia.

The young man stressed that he "still had faith in justice". Turning the the judges he said further, "You are about to decide on my life and whatever word I say will be less than I feel. I am not living under an incubus, but I am surviving under very dramatic circumstances. I am involved in an absurd affair about which I know nothing. I have listened to the PM - the student said further - and I still have not understood what my rôle is. I hear it being said that Amanda killed Meredith for reasons connected to hygiene and men. A situation which I have difficulty even imagining. I want to know why I participated in the murder. I can't find the motives.

Sollecito then affirmed that he had been depicted as a "dog on a leash". "Mignini - he continued - has said that I am Amanda-dependent, but I had only known her for a few days before the crime. I was very fond of her, but it was a relationship which still had a long way to go. No dependence exists at all -Sollecito stressed again - and if Amanda had asked me to do something I did not agree with, I would have said no to her as I had already done with my other friends. Just imagine if she had asked me to do something terrible like killing a girl." And Sollecito claimed again, "I have never been a violent person - Sollecito repeated again - I'm not and I never will be."

As we wait for a verdict, I can help but think further about the actual statements from the accused. What continues to strike me is that given this last opportunity to clarify/rectify/profess clear ignorance about the circumstances, they do nothing of the sort. Their comments continue to have multiple layers of hypothetical reasoning, conjectures, and vagueness. The closest to a definitive statement is RS's opening in which he says he did not kill Meredith but he never says that he does not know who did. He says he was not in the house (presumably intending when the act occurred) because he of course has been in the house on other occasions. Later he says he is involved in an affair of which he knows nothing which is also closer to the definitive statements I would expect. Then he says "I want to know why I participated in the murder. I can't find the motives." Taken out of context this could be read very differently. It is almost like he is searching for the reasons for his admitted involvement after getting involved with something he can't rationalize. The finale paragraph on his relationship with Amanda is clearly something that is important to him but is less important to the case. He focuses on imagining "if" Amanda had "asked" him to kill a girl. Such formal asking is hardly central if he came to be involved in a crescendo of activity as I believed occurred. The focus here is all on motives rather than acts. Few would argue there is a good motive for a senseless murder.
Top Profile 

PostPosted: Fri Dec 04, 2009 5:39 pm   Post subject: Re: Impromptu Statements in Court by AK & RS   

ragazza americana wrote:
Knox, Spontaneous statement during closing prosecution's closing arguments:

"Meredith era mia amica e non la odiavo - ha sottolineato l'americana in una breve dichiarazione spontanea - E' assurda l'idea che volessi vendicarmi di una persona che era stata gentile con me". La giovane di Seattle ha parlato in italiano ed è apparsa commossa. "Non ho avuto - ha detto ancora Amanda - alcun rapporto con Rudi. Quello che ho sentito negli ultimi due giorni è pura fantasia, non è la realtà".

In trying to understand this case, I'm especially keen to understand the direct statements of the accused. It had been quite a while that Amanda had not spoken in court when she opted to make the above statement in November. The focus here is on motive, which the prosecution may not have gotten exactly right (hard to present a clear motive for a senseless crime). She says she did not have a "relationship" with Rudy but has already testified that she had met him on other occasions. It is the final statement that really gets me though: "That which I've heard in the last two days is pure fantasy, it is not the reality." Here she is talking about the prosecution's closing arguements and offering of motive, but really, if she is innocent, wouldn't the entire 10 months of the trial (not just the last two days) seem like fantasy and not be the reality???
Top Profile 

Offline Michael

Site Admin

Highscores: 113

PostPosted: Tue Dec 14, 2010 11:12 am   Post subject: AMANDA KNOX IMPROMPTU STATEMENT TO APPEAL COURT   

AMANDA KNOX IMPROMPTU STATEMENT TO APPEAL COURT

Trans: 'Thoughtful'

I've made an attempt at translating Amanda's speech, although handicapped by her stammering, sobbing, the uneven audio quality and her occasional strange pronunciation or turn of phrase (so many excuses - I'm starting to sound just like her). I've left in some question marks in the hopes that someone (Clander :) ) will give it a listen-through and provide me with hints for the missing words. The recording doesn't seem to start quite at the beginning.

I've put in some minute marks in case anyone is interested in listening while reading. It's interesting matching the tone with the words. The link is

http://www.youtube.com/watch?v=BT7-uLuwceU

Amanda's speech in court:

...It would happen sometimes that someone would propose a subject to discuss among us, everyone giving their opinion. I liked to followed these discussions but I was uncomfortable about whether I should participate directly, because I'm not talented for discussions. Often I don't succeed in expressing my convictions, at least verbally right at the moment. In fact, of all my friends, I'm the weakest for this. That's why, jokingly, my friend would usually jump on this, that my character was so peace-loving, and would challenge me with a little sentence: “Stand up for yourself Poindexter”, which means “Defend yourself, grind” [secchiona=someone who studies too hard, too serious]. It was a joke. And inevitably, either I would answer, but the answer coming out of my mouth would get all twisted incomprehensible...incomprehensibly around itself, or, I just didn't succeed in answering at all, because my mind would get blocked and my tongue would get all stuck. I couldn't do the thing that my friend often asked me to do, which was to defend myself. We have to imagine [Figuriamoci se io...not easy to render in English: maybe “You can imagine”] that I'm the weakest person in this room for expressing myself. That's why I ask for patience, because all this that I've prepared are the things that I didn't succeed in saying to you yet. Or better, I find myself in front of you for the second time, but these are the things that I would like to have said already. I ask you for patience because there have been opportunities to speak, but I was of few words. I believe that often words didn't come to me, because I never expected to find myself here, condemned for a crime I didn't do. In these three years, I've learned your language, and I've seen how the procedure goes, but I've never gotten used to this broken life. I still don't know how to face all this [3:00] if not just by being myself, who I've always been, in spite of the suffocating awkwardness. I was wrong to think that there are right or wrong places and moments to say important things. Important things have to be said, and that's all.

The only thing I am really sorry about now is that there are people to whom I should turn, who are not here, but I hope my words will reach them, because I am either locked in prison, or I'm here. And...I'm here. To the family and dear ones of Meredith, I want to say that I'm so sorry that Meredith is not here any more. I can't know how you feel, but I too have little sisters, and the idea of their suffering and infinite loss terrifies me. It's incomprehensible, it's unacceptable, what you're going through, and what Meredith underwent. [Long pause] I'm sorry all this happened to you and that you'll never have her near you, where she should be. It's not just and never will be. If you're not alone when you're thinking of her, because I'm thinking of you, I also remember Meredith, [5:00] and my heart bleeds for all of you. Meredith was kind, intelligent, nice and always available. She was the one who invited me to see Perugia, with her, as a friend. I'm grateful and honored to have been able to be in her company and to have been able to know her.

Patrick? I don't see you. But, I'm sorry. I'm sorry, because I didn't want to wrong you. I was very naïve and really not courageous, because I should have been able to endure the pressure that pushed me to hurt you. I didn't want to contribute to all that you suffered. You know what it means to have unjust accusations imposed on your skin. You didn't deserve what you went through. I hope you'll succeed in finding your peace.

Meredith's death was a terrible shock for me. She was my new friend, a reference point for me here in Perugia. But she was killed. [7:00] Because I felt an affinity towards her, suddenly, in her death, I recognized my own vulnerability. I clung above all to Raffaele, who was a source of reassurance, consolation, availability and love for me. I also trusted the authorities carrying out the investigation, because I wanted to help render justice for Meredith. It was another shock to find myself accused and arrested. I needed a lot of time to accept that reality, of being accused, and redefined unjustly. I was in prison, my photo was everywhere. Insidious, unjust, nasty gossip about my private life circulated about me. Living through this experience has been unacceptable for me. I have trusted above all to the hope that everything will be arranged as it should have been, and that this enormous error about me will be recognized, and that every day that I spend in a cell and in court is one day nearer to my liberty. This is my consolation, in the darkness, that lets me live without despairing, doing my best to continue my life as I always have, in contact with my dear friends and my family, dreaming about the future. [9:06]

Now, I am unjustly condemned, and more aware than ever of this hard and undeserved reality. I still hope for justice, and dream about a future. Even if this experience of three years weighs me down with anguish and fear, here I am, in front of you, more intimidated than ever, not because I'm afraid or could ever be afraid of the truth, but because I have already seen justice go wrong. The truth about me and Raffaele is not yet recognized, and we are paying with our lives for a crime that we did not commit. He and I deserve freedom, like everyone in this courtroom today. We don't deserve the three years that we already paid, and we certainly don't deserve more. I am innocent. Raffaele is innocent. We did not kill Meredith. [10:54] I beg you to truly consider that an enormous mistake has been made in regard to us. No justice is rendered to Meredith or her dear ones by taking our lives away and making us pay for something we didn't do. I am not the person that the prosecution says I am, not at all. According to them, I'm a dangerous, diabolical, jealous, uncaring and violent girl. Their hypotheses depend on this. But I've never been that girl. Never. The people who know me are witnesses of my personality. My past, I mean my real past, not the one talked about in the tabloids, proves that I've always been like this, like I really am, and if all this is not enough, I ask you, I invite you, I ask you to ask the people who have been guarding me for three years. Ask them if I have ever been violent, aggressive or uncaring in front of the suffering that is part of the broken lives in prison. Because I assure you that I'm not like that. I assure you that I have never resembled the images painted by the prosecution. [13:00] How could it be possible that I could be capable of achieving the kind of violence that Meredith suffered? How could it be possible that I could throw myself like that at the opportunity to hurt one of my friends? [?] such a violence, as though it were more important and more natural than all my teaching, all my values, all my dreams and my whole life? All this is not possible. That girl is not me. I am the girl that I have always shown myself to be and have always been. I repeat that I also am asking for justice. Raffaele and I are innocent, and we want to live our lives in freedom. We are not responsible for Meredith's death, and, I repeat, no justice is accomplished by taking our lives away. [Whispers: “okay”] Um, thank you

ORIGINAL POST

REVISED VERSION ORIGINAL POST

Original Italian Transcribed by 'Yummi'

My full transcription of the original statement by Amanda Knox, in Italian .

note: the following is the original pronounced as I understand it (maybe this is not the full text from the very beginning: a first sentence could be missing from the umbria24 youtube file).
Those who read this text will immediately realize the stunning riddle of semantic and grammar mistakes, so that this cannot be considered an Italian text but rather still an inter-langue, with basic structures resembling a pidgin, original odd constructions and some advanced vocabulary.
Thus, I don't know what happens if you put it into a Google translator, I take a moment before attempting a translation in English and I submit here the original for other translators to take a look.

*
Amanda Knox - spontanee dichiarazioni 11-12-2010

Succedeva ogni tanto che ci proponevamo qualsiasi argomento così per discuterne fra di noi, dibattendo delle nostre diverse opinioni. Mi piaceva seguire questi discorsi, ma mi trovavo in disagio se dovessi partecipare io direttamente, perché non sono donata nel talento del discorso.
Spesso non riesco ad esprimere le mie convinzioni, almeno al momento, verbalmente. Dei miei amici, infatti, io sono la più debole in questo. Ecco perché, per scherzo, un mio amico era solito a aggrapparsi a questo mio carattere notevolmente più pacifico, e a sfidarmi con una solita frase: "Stand up for yourself, pointdexter!", che vuol dire, "Difendeti, secchiona!". Era uno scherzo.

Inevitabilmente, o rispondevo, e la mia risposta, nell'uscire della mia bocca, si... girava tutta incomprensibile... incomprensibilmente intorno a sé, o non riuscivo a rispondere affatto, perché la mia mente si bloccava e la mia lingua s'impasticciava. Non riuscivo a fare ciò che il mio amico spesso mi chiedeva di fare, cioè difendermi.

Figuriamoci se io sono la più debole in questa aula a esprimermi.
Ecco perché chiedo pazienza, perché tutto questo che ho preparato sono le cose che non ci sono riuscita a dirvi ancora. O meglio: io mi ritrovo davanti a voi per la seconda volta. Ma queste sono le cose che vorrei di aver già detto. Vi chiedo pazienza perché le opportunità di parlare ci sono state e io sono stata di poche parole.

Ammetto che le parole sp[esso non] mi vengono, perché non ho mai aspettato di trovarmi qui: una condannata per un crimine che non ho commesso. In questi tre anni, ho imparato la vostra lingua, e ho visto come vanno le procedure. Ma non mi abituo, mai, a questa vita spezzata. Ancora non so come affrontare tutto questo se non essendo me stessa, come sono sempre stata nonostante il soffocante disagio.

Io ho sbagliato a pensare che ci sono luoghi e momenti giusti o sbagliati per dire cose importanti; cose importanti vengono dette, e basta.

La sola cosa che mi spiace adesso è che ci sono delle persone a cui dovrei rivolgermi, che non sono qua. Eppure, spero che le mie parole vi arrivano, perché o sono chiusa in carcere, o sono qui. E.. e sono qui.

Alla famiglia e ai cari di Meredith, voglio dire che mi dispiace molto che Meredith non c'è più. Non posso sapere come vi sentite. Ma anch'io ho delle sorelle piccole, e l'idea della loro sofferenza [cries] e infinita mancanza mi terrorizza. E' incomprensibile e inaccettabile quello che state subendo e quello che Meredith ha subito. [is crying]

Mi dispiace che tutto questo vi è successo, e che mai l'avrete accanto a voi, dove appartiene. Non è giusto, e non può mai esserlo.
Se non siete soli, mentre ricordate lei, perché vi sto pensando, anch'io ricordo Meredith, e il mio cuore soffre per tutti voi.

Meredith era gentile e intelligente, simpatica e sempre disponibile. Era lei che mi ha invitata di vedere Perugia con lei, da amica. Le sono grata e onorata di aver potuto essere nella sua compagnia, di aver potuto conoscerla.

Patrick... non ti vedo.. ma mi dispiace. Mi dispiace perché non volevo farti torto. Sono stata molto ingenua, e per niente coraggiosa, perché io ho dovu . .. avrei dovuto sopportare le pressioni che mi hanno spinto di farti male. Non volevo contribuire a quello che hai sofferto. Tu sai cosa vuol dire avere accuse ingiuste imposte sulla tua pelle. Non hai meritato quello che hai vissuto e spero che riuscirai a trovare la tua pace. [cries]

La morte di Meredith è stato uno shock terribile per me. Lei era una mia nuova amica, un punto di riferimento per me qua a Perugia. Eppure è stata uccisa.

Perché [incomprensible: ho presentito?] un'infinità [or affinità?] verso di lei, subito nella sua morte, ho riconosciuto anche una mia stessa vulnerabilità. Mi sono affidato sopratutto a Raffaele, che mi si è dimostrato una sorgente di rassicurazione, consolazione, disponibilità, ed amore.

Mi sono affidata anche alle autorità che svolgevano le indagini, perché volevo aiutare a rendere giustizia a Meredith.

Un altro shock era di essere arrestata e accusata. Mi ci voleva molto tempo per confrontarmi con la realtà di essere accusata e ridefinita ingiustamente. Stavo in carcere, la mia foto era dappertutto. [Circolavano?] su di me, quasi sempre facendo pettegolezzi insidiosi, ingiusti, e cattivi della mia vita privata. Vivere questa esperienza mi era inaccettabile.

Mi sono affidata sopratutto alla speranza che tutto si sarebbe sistemato come avrebbe dovuto, che questo sbaglio enorme nei miei confronti sarebbe riconosciuto, e che ogni giorno che io passavo in cella e in aula era un giorno più vicino alla mia dovuta libertà. Questa era la mia consolazione nel buio che mi permetteva di vivere senza disperarmi, facendo il mio meglio di continuare la mia vita come l'ho sempre fatto, in contatto con i miei amici e cari, la mia famiglia, sognando per un futuro.

Adesso, sono ingiustamente condannata: più consapevole che mai di questa esperienza e realtà dura e non meritata. Io spero ancora nella giustizia, e sogno ancora di un futuro anche se questa esperienza di tre anni pesa dell'angoscia e della paura.

Eccomi qui, davanti a voi, più intimorita che mai. Non perché ho paura o mai abbia paura della verità, ma perché io ho già visto la giustizia fallire.

La verità su di me e Raffaele non è ancora riconosciuta, e noi stiamo pagando con la nostra vita per un crimine che non abbiamo commesso. Io e lui meritiamo la libertà come tutte le persone in questa aula oggi. Noi non meritiamo i tre anni che abbiamo pagato e certamente non meritiamo altri.

Io sono innocente. Raffaele è innocente. Non abbiamo ucciso Meredith.
Vi prego di considerare veramente che ci sia stato uno sbaglio enorme nei nostri confronti. Nessuna giustizia viene resa a Meredith o ai sui cari togliendo la vita a noi e facendoci pagare per qualcosa che non abbiamo fatto.

Io non sono la persona che l'accusa insiste che sia, per niente. Secondo loro io sarei una ragazza pericolosa, diabolica, gelosa, menefreghista, e violenta. Le loro ipotesi dipendono su questo.

Eppure, quella ragazza non sono mai stata, mai. Le persone che mi conoscono sono testimoni della mia persona. Il mio passato - intendo il mio vero passato, non quello raccontato tabloid - vi dimostra che io sono sempre stata così, come sono veramente. E si tutto questo non basta, io vi chiedo, vi invito, vi chiedo, di chiedere alle persone che mi custodiscono da tre anni. Chiedete a loro se io sono mai stata violenta, aggressiva, menefreghista, davanti alle sofferenze che fanno parte delle vite spezzate in carcere, perché vi rassicuro che io non sono così.

Vi rassicuro che io non ho mai rispecchiato l'immagine che ha dipinto l'accusa. Com'è possibile che io sarei capace di saltare su una tale violenza come ha subito Meredith? Come è possibile che io mi sarei gettata, così, all'opportunità di far male a una mia amica? Aggrappandomi su con tale violenza come se fosse più importante e più naturale di tutti i miei insegnamenti, tutti i miei valori, tutti i miei sogni, e tutta la mia vita? Tutto questo non è possibile. Quella ragazza non sono io. Io sono ragazza che dimostro di essere da sempre che sono sempre stata.

Ripeto che anch'io sto chiedendo della giustizia. Raffaele e io siamo innocenti, e [meritiamo?] di vivere le nostre vite liberi. Non siamo responsabili della morte di Meredith, e nessuna giustizia, ripeto, è compiuta togliendoci le nostre vite.

OK, vi ringrazio.

ORIGINAL POST
Top Profile E-mail 

Offline guermantes

Links & Gallery Moderator

PostPosted: Thu Jun 06, 2013 10:09 pm   Post subject: Re: IMPROMPTU STATEMENTS IN COURT BY AK & RS   

AMANDA KNOX AND RAFFAELE SOLLECITO SPONTANEOUS STATEMENTS TO APPEAL COURT AT THE JUNE 27, 2011 COURT HEARING

Amanda’s statement begins at the 5 min mark.

Trans: 'Tiziano'

The words of Sollecito (June 27, 2011; after Guede’s testimony):

“I only wanted to make you try to realise. I know a bit about the case documentation and I know which declarations have been made. Rudy has never seen me in his life, not even glanced at me, and neither do I know him. I don’t know whether in some way he wanted this business which actually identifies me together with Amanda Knox.
I wanted to recall that Guede in his declarations to Giacomo Benedetti, during a chat when Rudy didn’t even know that he was being investigated, refers to a shadow which he cannot identify and says that Amanda Knox has absolutely nothing to do with it. He always talks of a shadow which might have been me. He says that he hears Amada’s voice but doesn’t see her. Finally, these shadows which the prosecution has materialized into Amanda and me, simply because we were arrested before him. The fact is that Amanda and I have been in this situation for nearly four years and fighting against shadows. They have destroyed my life and hers too in a devious and absurd way, because we are in the same state. What should I not defend myself from if I don’t respond to this fellow.”

The declaration of Amanda Knox (June 27, 2011; after Guede’s testimony):

“The only times that Rudy, Raffaele and I have been together in the same place is in a court of law. I am really shocked and anguished because of these declarations because he knows that we were not there, he knows that we had nothing to do with it. I do not know what happened that evening. I would have liked to say to him, ”Look, mistakes can first be put right by telling the truth.”

ORIGINAL POST

Amanda Knox Speaks Out in Court
By Barbie Latza Nadeau

Though she won’t testify, Knox made a spontaneous declaration during an appeal hearing today, lashing out at her dubious accuser. Barbie Latza Nadeau reports from Italy.

THE DAILY BEAST
Top Profile 

Offline guermantes

Links & Gallery Moderator

PostPosted: Thu Jun 06, 2013 10:35 pm   Post subject: Re: IMPROMPTU STATEMENTS IN COURT BY AK & RS   

RAFFAELE SOLLECITO FINAL STATEMENT TO APPEAL COURT, OCTOBER 3, 2011

AMANDA KNOX FINAL STATEMENT TO APPEAL COURT, OCTOBER 3, 2011

Amanda Knox's complete appeal speech + English Subtitles

Video and Translation of Knox’s Statement in Italian Court
By J. David Goodman

It’s been said many times that I am different from how I appear, that I am a different person, after time it’s hard to understand who I am. I am afraid.

Okay. I am the same person that I was four years ago, the same person, the only thing that distinguishes me from four years ago is what I have suffered. In four years I lost a friend in the most brutal and inexplicable manner possible. My absolute faith in the authority of the police has been betrayed. I’ve had to cope with absolutely unjust accusations, elusive, without foundation, and I am paying with my life for things I did not commit.

Four years ago, I was four years younger but also I was fundamentally younger because I had never suffered in my life four years ago. I didn’t know tragedy. It was something that I saw on television. It wasn’t part of my life. I’d never had to face so much fear, so much tragedy, so much suffering. I didn’t know how to deal with all that, I didn’t know how to interpret it, how to interiorize it, how I felt when we heard that Meredith had been killed. I couldn’t believe it, how it was possible at first, then I was afraid, because a person who I was sharing my life with, someone whose bedroom was right next to mine had been killed in our house, and if I had been there that night I would have been dead. Like her. The only difference is that I wasn’t there. I was at Raffaele’s.

Thank goodness that he was there, not just then but also later on. I had no one. He was everything for me in that moment, I call my family, yes, but in that moment, in that space I was in, I had him.

I also had my education. I had a sense of duty with regards to justice and authorities, which I fully trusted. Because they were there to find who was guilty and to protect us. I blindly trusted them completely, absolutely, when I made myself available until I was exhausted during those days. I was betrayed. The night between the fifth and sixth [of November] I was not just pressured, and stressed, I was manipulated.

I am not what they say, the perversion, the violence, disrespect for life, for people, that’s not who I am. And I didn’t do what they said I did. I did not kill, I did not rape, I did not steal. I was not there. I was not present during this crime.

I did not know Rudy. I remember that the police asked me for a list of people that Meredith and I knew in Perugia, and I said something about that boy that we had met with the boys downstairs and that I knew he played basketball with them. I didn’t even know his name, like many people on the streets, his face. He was not someone I had contact with, so when they say you knew him well. No!

I never did the things they said I did. Like this, it happened, it’s like this, they said. But it’s not like this.

I had a good relationship with all my roommates, I was messy, happy-go-lucky, but we had a good relationship. We were all there for each other. I shared my life above all with Meredith, we had a friendship, she was worried about me when I went to work. She was always nice to me.

Meredith was killed, and I have always wanted justice for her.

I am not running away from the truth, I have never run away. I have insisted on the truth, I insist after four desperate years on my innocence, on our innocence, because it is true and it merits defense and it merits recognition.

I want to return home, to my life, I don’t want to be punished, deprived of my future for something that I didn’t do. Because I am innocent, Raffaele is innocent, and we deserve freedom because we didn’t do anything wrong.

I have great respect for this court and the attention you had in this trial, and so I thank you and all I ask for is justice.

THE NEW YORK TIMES
Top Profile 
 Page 1 of 1 [ 17 posts ]